Træning

Sådan træner vi

I MMM løber vi i forskellige grupper afhængigt af tempo. Vi er mange forskellige løbere, så der er helt sikkert en gruppe, der passer dig. En løbeuge i Munke Mose Motion består af træning mandag, onsdag og lørdag. Træningen består både af tempoture, intervaltræning og længere ture i weekenden.

Løbeprogrammer

Her kan du downloade vores løbeprogrammet for det kommende kvartal. Programmerne hænger også i klubhuset.

Løbeprogram for 2.kvt. 2017

Løbeprogram for 3.kvt. 2017

Løbeprogram for 4.kvt. 2017

Ruterne er fordelt så vi ikke kommer til at gentage de samme ruter for mange gange. Nogle ruter ligger ikke på onsdage, da de ikke er egnede til intervaltræning.

Når vi træner, fordeler vi os oftest i disse fire grupper.

Gruppe 1

  • Løbetempo:
    <=4:30-4:45 min/km

Gruppe 2

  • Løbetempo:
    <=5:00-5:15 min/km

Gruppe 3

  • Løbetempo:
    <=5:30-5:45 min/km

Gruppe 4

  • Løbetempo:
    <=6:00 min/km

Løberuter

Vi har tre sæt løberuter:

Ruterne varierer i distance. Mandag og onsdag løber vi ca. 10-13 km og 15-20 om lørdagen.

Sommerruter (april-september incl.), hvor vi tilstræber at løbe i naturen på grusstier og blødt underlag,
Vinterruter (oktober-marts incl.), hvor vi løber på fortove og cykelstier og hvor der er gadebelysning og
Lørdagsruter (hele året), hvor vi også tilstræber at løbe i naturen, men hvor ruterne oftest er længere end hverdagsruterne.

Du kan se vores ruter iform.dk’s ruteplanner nedenfor.

Svømning

Der er svømning hele året undtagen i sommerferieperioden, hvor svømmehallerne er lukket for klubber, samt uge 8 (vinterferie) og uge 42 (efterårsferie).

Svømmeholdet består overvejende af motionister i aldersklassen, hvor arbejdstiden ikke er nogen hindring for at kunne motionere tirsdag og torsdag formiddag. Vi er cirka 28 svømmere på holdet, og vi svømmer i den dybe del af bassinet.

Kontakt Ove Brodersen for at høre mere.

E-mail: obbrodersen@gmail.com

Adresse: Vollsmose Alle 18, 5240 Odense
Kontaktperson: Ove Brodersen
Træningstider: Tirsdag og torsdag kl. 10 – 10:30